dimecres, 25 de febrer del 2009

The Future of Reading In Web Age, Library Job Gets Update

Les biblioteques i centres d'informació del món som conscients del nou rol que hem d'exercir com a educadors de processos informacionals. Aquí teniu un interessant article del New York Times sobre la pedagogia informacional a les biblioteques. Us recoman que mireu el video que hi va adjunt perque es una autèntica classe d'habilitats informacionals.

1 comentari:

Unknown ha dit...

He llegit aquest article i m'ha sorprés molt la tasca que està fent Stephanie Rosalia en la biblioteca del col·legi en Nueva York. En el vídeo es pot veure clarament amb l'amor i dedicació que ensenya als nins i nines “l'Alfabetització Informacional (ALFIN)”, és a dir: quan, on i com trobar, seleccionar , gestionar, utilitzar i comunicar una bona informació. Trob que la feina que fa na Stephanie és molt important perquè així aquests nins/es-joves poden treure un major profit de les eines virtuals i utilitzar-les per elaborar el seu material d'estudi, trobar dades vàlides, adquirir un bon coneixement, etc.

Crec que aquesta tècnica pedagògica seria molt útil i profitosa si s'incorporés en els Serveis d'Informació Juvenil, i que llarg termini pot donar excelents resultats, i més encara si s'incorporés als col·legis i instituts. Pens que seria una bona opció per disminuir el fracàs escolar i per aconseguir que l'ús d'internet i la nova tecnologia sigui per fins més productius, entre altres beneficis. Clar que tot això suposa una major despesa en infraestructura i recursos econòmics en serveis, i lamentablement els països desenvolupats són els únics que ho podríen incorporar, fent-se major la “bretxa digital” entre aquests i els del tercer món.